fredag 30. september 2011

Krykker


Krykker er et støttemiddel for mennesker med fysiske skader, hovedsakelig i bena. De brukes for å kunne av-belaste et ben ved å sette dem ned i bakken i stedet for benet det gjelder. På den måten slipper man å få vondt. De er formet som en slags type staver med håndtak ca. 30-40 centimeter fra toppen av krykken. Håndtakene ligger loddrett utover, men staven ligger vannrett.

Jeg hevet krykken og la den dermed inntil døra. Den skulle virke som en døråpner. Jeg skjøv krykken mot døra slik at den åpnet seg. Jeg følte meg som en skikkelig gentleman! Men i det døra ble skjøvet opp, ville ikke krykken komme tilbake, selv om jeg rev og slet i den. Den satt igjen i dørhåndtaket! Jeg følte krykken langsomt ble bøyd, akkurat som en gummistang. Det var da jeg skjønte den var ødelagt…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar